top of page

ההשלכות המשפטיות של בגידה על הליך הגירושין


ההשלכות  של בגידה על הלי

אחת מהסיבות הראשיות לסיום מערכת יחסים בין בני זוג הינה בגידה. נעשו מחקרים רבים בכל הקשור לסיבות שבני זוג מועלים באמון האחד של השני באופן כה פוגע, אך דבר אחד בטוח, גילוי דבר בגידה הביא לסיומן של מערכות נישואין רבות בישראל, שכן, קשה לשקם את היחסים והאמון בין בני הזוג לאחר הגילוי.

כבר בשלב החשד הראשוני הכרוך בחרדות והתלבטויות קשות, מומלץ להתייעץ עם עורך דין לדיני משפחה אשר ינתח את מצבכם, יימנע מכם לבצע טעויות קריטיות, יזהה באופן מקצועי את ההשלכות אשר הבגידה עללות לגרום לנושאים האחרים הכורכים בהליך הגירושין, כגון חלוקת רכוש, מזונות, משמורת וכיוצ"ב וימליץ לכם איך לנהוג ולפעול.

והכוונה לצורך לקבלת ייעוץ גם לבוגד וגם לנבגד(!) מידע נוסף לגבי הפעולות שכדאי לעשות כאשר חושדים בבגידה בכתבה הבאה>>>

עילות לגירושין

בישראל באופן אבסורדי בגידה של הבעל אינה מהווה עילה אוטומטית לגירושין. בעל שבגד באשתו יכול עדיין לתבוע את מיצוי האפשרות של שלום בית. אולם אם הבגידה חזרה ונשנתה כמה פעמים בית הדין עשוי לראות זאת כהשפלה של האשה ולהחשיב זאת כעילה לגירושין.

מצד שני, במצב בו יש ראיות על כך שהאישה בגדה בבעלה, הרי ביה"ד יורה על גירושין לאלתר ואם אף ידועה זהות הבוגד יקבע שהאישה אסורה הן על בעלה והן על בועלה ואם לא די בכך, הרי שגם אם אפילו לא בגדה, אך יש הוכחות למעשה כיעור (למשל הוכחות שהאישה נצפתה מתחבקת ומתנשקת עם מישהו אחר) ביה"ד יורה על גירושין לאלתר.

השפעת הבגידה על מזונות

כאשר הוכח שהאישה בגדה ההשלכה הכלכלית לכך היא קשה ביותר. האישה תאבד את זכותה לקבל מבעלה את מזונותיה. לעומת זאת, כאשר הבעל הוא הבוגד, הרי שחיובו במזונות אישה לא ייפסק וזאת עד לגירושין.

השלכות הבגידה על הכתובה

כפי שכל זוג אשר מתחתן בנישואין שנערכים כדת משה וישראל מכיר, במהלך החופה הבעל מוסר לאשתו את כתובתה. הכתובה מגדירה את חובות הבעל לאשתו מרגע הנישואים ועד לגירושין או פטירה ואת הסכום לו תהיה זכאית האישה לקבל במידה שהגירושין לא נבעו ממנה כמו גם זכויות מסוימות בתור אלמנה.

כאשר הוכח בבית הדין הרבני כי האישה בגדה בבעל, כל זכויותיה של האישה על פי כתובתה נשללות ממנה(!) מנגד, במידה שהוכח כי הבעל בגד באשתו, הוא עשוי להיות מחויב לשלם לאשה את סכום הכתובה ותוספת הכתובה ויתכן שאף פיצויי גירושין.

נישואין לאחר הבגידה

אישה שבגדה בבעלה לא תוכל להינשא לאדם שאתו בגדה משום שהיא אסורה לבעלה ולבועלה. לעומת זאת לגבר אין שום איסור לשאת את פילגשו לאחר הגירושין.

תביעות נזיקין בגין בגידה

ההשלכות של הבגידה אינן מסתכמות אך ורק בגירושין אלא גורמות לנזקים נפשיים ופסכולוגיים, תחושת השפלה לעיתים דכאון וגם לפגיעה במוניטין. כאשר יש פגיעה של ממש ניתן להגיש תביעת נזיקין, תביעות אלו הם לרוב מורכבות ומעורב בהם אלמנט של נקמנות אך אם הוכח נזק ממשי הפיצויים עשויים להיות בהתאם.

משמורת והסדרי ראייה או חלוקת רכוש

לבגידה לא אמורה להיות כל השפעה על ענייני משמורת והסדרי ראייה או חלוקת רכוש. בתי המשפט ובתי הדין אינם אמורים להעניש בן זוג בוגד ולהתחשבן איתו, ומה שמשפיע על סוגיות רכושיות ומשמורת אמור להיות החוקים, הפסיקה וטובת הילד בלבד ולא שאלת הבגידה. אולם, בפועל קיימים לא מעט מקרים שעניין הבגידה שיחק תפקיד כזה או אחר גם בנושאים אלו, וזאת באופן עקיף.

אם אתה הצד הבוגד או הנבגד מומלץ ביותר להתייעץ ולשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בדיני משפחה וירושה על מנת שיבחן, ינתח ויכין אסטרטגיה המותאמת למקרה.

דניאל ויגלר הינו עו"ד ומגשר המתמחה בדיני משפחה, דיני ירושה, דיני חוזים, דיני חברות ומקרקעין. לעו"ד דניאל ויגלר תואר ראשון L.L.B במשפטים מאוניברסיטת תל-אביב, ותואר שני L.L.M במשפטים מאוניברסיטת תל אביב במסלול התמחות במשפט אזרחי.

עו"ד דניאל ויגלר הוא עו"ד מיומן וחריף, בעל ידע משפטי מקצועי רחב וניסיון מקצועי רב בטיפול בתיקים מורכבים בתחום דיני המשפחה והירושה בכל הערכאות המשפטיות.

bottom of page