top of page

הליך הגירושין עם חוק הגישור החדש שנכנס לתוקפו ביולי 2016


החוק החדש - "חוק הסדר התדיינות בסכסוכי משפחה", קובע כי בני זוג שמעוניינים להתגרש יהיו מחויבים להשתתף בהליך גישור לפני שיגיעו לדיון בבית המשפט או בבית הדין הרבני וכי לא תתאפשר האפשרות להגיש תביעות לפני שפנו להליך גישור מוסדר.

הרציונל מאחורי החוק החדש היא לאפשר לזוגות המתגרשים לסיים את הפרידה במהירות האפשרית, ולהימנע מהליך משפטי, ארוך ומתיש הכולל לעיתים סחבת ממושכת בבתי המשפט ובתי הדין הרבניים, הוצאות גבוהות וטלטלה רגשית.

החוק החדש קובע שבני זוג המעוניינים להתגרש יופנו למעין הליך גישור, במטרה לבדוק אם ניתן לפתור את המחלוקות ביניהם ללא צורך בניהול הליכים משפטיים בבית המשפט.

הליך הגישור החדש, עו"ד דניאל ויגלר

הליך הגירושין עם חוק הגישור החדש שנכנס לתוקפו ביולי 2016

  • בני זוג שרוצים להתגרש יגישו בקשה ליישב סכסוך במסגרתה הם לא יגישו טענות עובדתיות בקשר לסכסוך. כמו כן, לא תוגש בקשה לקבוע את הסמכות השיפוטית שבה יידון סכסוך הגירושין.

  • לבני הזוג יקבעו 4 פגישות מהו"ת – מידע, הכרות ותיאום, עם עובדת סוציאלית מיחידת הסיוע של בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני תלוי לאיזו ערכאה הוגשה הבקשה ליישוב סכסוך.

  • בפגישות יקבלו בני הזוג מידע כללי בנוגע להליכי הגירושין, כמו הסבר על ההבדלים בין בית המשפט לענייני משפחה לבית הדין הרבני, כיצד נקבעים מזונות ילדים, ענייני משמורת וזמני השהות, וגם מידע פסיכולוגי הקשור לילדים ובהתמודדותם עם הגירושין הצפויים.

  • רק לאחר 4 מפגשים משותפים בהם ניסו בני הזוג להגיע להסכמות ולהבנות והדבר לא צלח, הם יוכלו להגיש תביעות ולהתחיל לנהל הליכים משפטיים כפי שהיה בטרם כניסתו של החוק לתוקף.

  • ויש להדגיש, שבקשות לצווים דחופים ניתן יהיה להגיש גם בתקופה בה יתקיימו פגישות המהו"ת.

חשוב לדעת! בשלב הזה לא ניתן להגיע עם ייצוג של עו"ד, אלא אם יש הסכמה של הצדדים לכך, וברי כי ניתן תמיד להתייעץ בכל שלב פגישת המהו"ת בעו"ד ואף מומלץ לעשות כן.

האפשרויות העומדות בפני הזוג לאחר תהליך הגישור החדש:

גישור גירושין ע"י עו"ד שהוא מגשר מוסמך - מטרת הגישור הינה ליישב סכסוכים לאחר הבנת הצדדים והפערים ברצונותיהם וצרכיהם, ועל מנת לאפשר לצדדים להגיע להסכם שמקובל עליהם בדרך של הסכמה ודו-שיח. הליך הגישור מאפשר להגיע להסכם שמקובל על שני הצדדים ומחזיק לאורך זמן. ניתן לקרוא עוד על תהליך הגישור במשרדינו>>

ניהול מו"מ באמצעות עו"ד לגירושין – כל אחד מבני הזוג רשאי לקחת עו"ד מטעמו בכדי שייצג אותו במסגרת הליך הגירושין ופועל מתוך ראיית האינטרסים של הצד אותו הוא מייצג במטרה להגיע להסכם הטוב ביותר עבורו.

טיפול זוגי – בני הזוג יכולים גם לשכור את שירותיו של מטפל זוגי ובאמצעותו לנסות ולשקם את הקשר ביניהם ולהגיע לשלום בית, באמצעות טיפול זוגי ולאחריו יחליטו האם מעוניינים להתגרש או להמשיך לחיות יחד.

במידה ובני הזוג אינם מעוניינים באף אחת מהאפשרויות הם ראשיים לפנות אל בית המשפט או בית הדין הרבני ולהגיש תביעות על מנת לשמור על זכויותיהם.

כעורך דין המתמחה בדיני משפחה ובגישור בין בני זוג אני סייעתי לזוגות רבים שפנו למשרדי להגיע להסכמות ולסיים את הנישואין מבלי להיגרר להליכים משפטיים מיותרים אשר עשויים להתארך זמן רב ולהיגרר להוצאות מיותרות.

התקשרו עכשיו03-7444391 או השאירו פרטים בטופס יצירת הקשר ונחזור אליכם בהקדם

bottom of page