top of page

חושדים בבן הזוג או בבת הזוג בבגידה? מה עושים?


חושדים בבן הזוג בבגידה, מה לעשות?

כבר בשלב החשד הראשוני הכרוך בחרדות והתלבטויות קשות מומלץ להתייעץ עם עורך דין לדיני משפחה אשר ינתח את מצבכם, יימנע מכם לבצע טעויות קריטיות, יזהה באופן מקצועי את סיכויי המקרה וימליץ איך עליכם לנהוג ולפעול.

להלן מספר דגשים והמלצות:

יש להימנע מעימותים מיותרים:

עד כמה שהדבר עלול להיות קשה, חשוב מאד שלא להטיח את החשדות שלכם בפני בן/ בת הזוג. יש לנסות להתנהג רגיל, בכדי למנוע מצב של שינוי דפוס ההתנהגות אשר עלול לגרום לבן/בת הזוג להבין שהבגידה התגלתה, ולאסוף ראיות והוכחות על התרחשות הבגידה של בן / בת הזוג.

אל תתריעו ואל תאיימו :

אל תפעלו בכל דרך אשר עשויה לחשוף את דבר הידיעה לרבות עימות או פנייה למאהב/ת אשר עלול למנוע מכם אפשרות לתעד את הבגידה, מטרתכם בשלב זה לאפשר את המשך הרומן בכדי לתעדו ולאסוף ראיות.

יתרה מזאת, לעיתים קיים חשש כבד שאם תנהלו שיחה עם בן/ בת הזוג בדבר הבגידה, לא תצליחו לשלוט בזעמכם ויאמרו דברים קשים שעלולים לגרום וחלילה אף עלולים להתפרש כאיום והטרדה.

הכינו את הקרקע לקראת ההליכים המשפטיים:

בדקו האם הבגידה השפיעה על אספקטים כלכליים של משק הבית והוצאת כספים שלא לטובת המשפחה אלא בהקשר הבגידה. חפשו תנועות חשודות בחשבון הבנק: נסיעות, בתי מלון, מתנות, יש להתחיל לערוך בקרה על החשבון המשותף ועל חשבונות בנק על שם בן/בת הזוג ועל תנועות כרטיסי האשראי כדי לזהות תנועות חשודות של הוצאת כספים שלא לצרכי המשפחה.

צברו ראיות לבגידה - קבלות, חשבוניות , כרטיסי טיסה – כל אלה יכולים בבוא העת להעיד על נסיעות שהיו לבן/בת הזוג עם המאהב/ת או קניות של מתנות שביצע עבורם.

שירותי חוקר פרטי:

במידת הצורך יש לשכור את שירותיו של חוקר פרטי, בכדי לאסוף ראיות אודות התרחשות הבגידה. ראיות אלו הינן משמעותיות ולרוב מתקבלות כאמינות מאד על ידי בית המשפט האזרחי ובית הדין הרבני – ועל כן, הן מהוות אבן ייסוד בהגנה על הזכויות המגיעות לכם. בית הדין לא יוכל להכריע אם התרחשה בגידה ללא ראיות תומכות מספיקות.

לאחר שרכזתם את הראיות והנתונים, יש לחזור לעו"ד המתמחה בתחום דיני המשפחה ולבנות יחד אתו את האסטרטגיה המתאימה בין אם ברצונכם להתגרש ובין אם רצונכם לשקם את חיי הנישואין חרף הבגידה.

דניאל ויגלר הינו עו"ד ומגשר המתמחה בדיני משפחה, דיני ירושה, דיני חוזים, דיני חברות ומקרקעין. לעו"ד דניאל ויגלר תואר ראשון L.L.B במשפטים מאוניברסיטת תל-אביב, ותואר שני L.L.M במשפטים מאוניברסיטת תל אביב במסלול התמחות במשפט אזרחי.

עו"ד דניאל ויגלר הוא עו"ד מיומן וחריף, בעל ידע משפטי מקצועי רחב וניסיון מקצועי רב בטיפול בתיקים מורכבים בתחום דיני המשפחה והירושה בכל הערכאות המשפטיות.

bottom of page