top of page

חוק גישור חובה והשפעתו על הליך הגירושין בישראל – סקירה תקשורתית


חוק גישור חובה והשפעתו בתהליך הגירושין

החוק החדש שעומד להיכנס לתוקף ביולי 2016, מחייב את בני הזוג לבחון את האפשרות ליישב את הסכסוך ביניהם באמצעות גישור.

הרציונל מאחורי החוק החדש היא לאפשר לזוגות המתגרשים לסיים את הפרידה במהירות האפשרית, ולהימנע מהליך משפטי, ארוך ומתיש הכולל לעיתים סחבת ממושכת בבתי המשפט ובתי הדין הרבניים, הוצאות גבוהות וטלטלה רגשית.

החוק החדש קובע שבני זוג המעוניינים להתגרש יופנו למעין הליך גישור, במטרה לבדוק אם ניתן לפתור את המחלוקות ביניהם ללא צורך בניהול הליכים משפטיים בבית המשפט.

כעו"ד המתמחה בתחום זה סקרתי את הפרסומים בתקשורת ואספתי עבורכם בכתבה זו תקציר מהסקירה התקשורתית שהועלתה בחודש האחרון בנושא זה.

Ynet- גישור חובה למתגרשים

תקציר הכתבה: בשל העובדה שמכל התהליך מושפעים רבים אחרים, למן הילדים, דרך המחירים החברתיים הגדולים של הצלקות שנותרו, ועד למערכת המשפט הקורסת גם בשל עיסוקה המופרז בנושאים משפחתיים - טוב עושה הצעת החוק שמחייבת את בני הזוג לבחון את האפשרות ליישב את הסכסוך ביניהם בדרך מגשרת ומתווכת.

משפטי- חוק גישור חובה והשפעתו על הליך הגירושין בישראל

לחוק תהיה השפעה על הדרך בה מתגרשים בני זוג בארץ. על החוק, השינויים, האפשרויות העומדות בפני זוג שניצבים בפני גירושין - בכתבה שלפניכם. תקציר הכתבה: גישור חובה (החוק להסדר התדיינות בסכסוכי משפחה) (להלן: 'החוק') אשר יכנס לתוקף ביולי 2016, עומד לשנות מהקצה לקצה את הדרך בה מתגרשים אנשים בישראל. בבסיסו של החוק נמצאת ההבנה של המחוקק שיש לעזור לאנשים שמתגרשים להימנע ככל האפשר ממלחמות גירושין בבית המשפט. כדי למנוע מלחמות אלו, החוק קובע שבני זוג המעוניינים להתגרש, לא יוכלו להתחיל במלחמה בבית המשפט לפני שהוכיחו שעשו כל שניתן בידיהם להגיע להסכמות בגישור ובהסכמה.

Lawguide -חוק חדש מחייב גישור בין זוגות לפני גירושין

החוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה שעבר לאחרונה בכנסת, מאפשר למדינה לכפות גישור על בני זוג שנמצאים בהליכי פרידה.

Ynet -החוק שמשנה את הליך הגירושים: טוב או רע?

עוד כמה חודשים ייכנס לתוקף החוק שמחייב פתיחת הליך גישור לפני הגשת תביעת גירושים. האם כך תיחסך התדיינות משפטית מכוערת, או שהפרצות שנותרו ינוצלו לרעה? ואיך יטפלו עובדים סוציאליים מעטים בכל הפניות שיגיעו?

קול השרון- משפטנים: חובת הגישור בהליכי גירושין תמיט אסון על מערכת המשפט

יוזמי החוק טוענים שהוא יחולל מהפיכה בתחום הגירושין בישראל; מנגד טוענים משפטנים כי מדובר בחוק בעייתי. בעוד מספר חודשים אמור להיכנס לתוקפו חוק המחייב זוג המעוניין להתגרש, לפתוח בהליך גישור. רק לאחר שהגישור ייכשל, אם ייכשל – יוכלו לפנות בני הזוג לערכאות ולתבוע גירושין. לכתבה המלאה באתר קול השרון לחצו

פיוס- גישור חובה בגישור גירושין – השינוי שבדרך

זה קרה באישון לילה ממש ברגע האחרון, לפני שהכנסת ה- 19 התפזרה, עבר החוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה (הוראת שעה), התשע"ה –2014 ובשם היותר קליט חוק גישור חובה שאמור להיכנס לתוקף ב 17.7.16.

לכל הכתבות לחצו>>

ניתן לפנות לטלפון 03-7444391, או לאימייל daniel@wigller-law.co.il

bottom of page